Sunday 27 April 2014

My wallet story so far


I've been thinking what I should post on this blog.... I have soooo many favorite stuffs but I don't have good photos of them...... stupid me!
When I was a high school student, I was really addicted to take photos of everything. But somehow I noticed many people do that, I can get photos easily from my friends' facebook haha

Anyway I'm gonna tell you about my wallet story today as far as I have photos to show you

何を書こうかな~って考えていたんだけど・・・たくさんお気に入りのものあるんだけど、いい写真がないことが多くて、あちゃ~って感じ・・・
高校生の時はほんとなんでも写真撮ってたんだけど、ある時周りの友達がみんな同じ写真を撮ってることに気づいて、だったらFacebookから拝借すればいいやって思ったら、写真撮るのやめちゃったんだよね笑
とにもかくにも、今回は写真がある限り私のお財布ヒストリーを紹介します(^^)/



Oh I feel I'm not a girl for doing this kind of blog because I have no idea these specific names.... Well what all I can say is that this is a Prada white wallet which I bought in Hawaii. I used this one until last month. Before this, I used the same type of Prada wallet but the different color, very very vivid pink. Very unfortunately, it was stolen right after I bought it. I guess I used it just for 3 months or so.... Poor me! I have no clue at all how I lost it.....
I really like this type because it is not that much big comparing to other brands' long wallets. It can easily fit my small hands :) 

公式が名前がわからなくて、あ~私ってこういうブログをやれる人間じゃないのかなとか思っちゃった・・・ とりあえず言えることは、ハワイで買ったプラダの白い長財布!先月までこれを使っていました。このお財布の前は全く同じ形で違う色、ビビッドピンクの長財布を使っていたんだけど、買って3カ月もしないうちに盗まれちゃったの・・・・めっちゃ残念・・・・一体全体いつなくしたの盗まれたのかもわかんないの。
この形はめっちゃお気に入りで、手がちいさい私でも使いやすいです!


I bought this Prada tri-fold wallet for my holiday in Hong Kong. I don't wanna carry a big wallet when I travel. I personally didn't like to fold bills and I was a big fan of a long wallet but after I started to use this pretty wallet, I completely changed my mind. It is really easy to carry!!! When I used a long wallet, I had to carry a relatively big bag just because of my wallet, but I definitely don't have to do that with this pretty one! Also I love this color! Cute but a bit elegant pink color!
Oh my! Again very very very unfortunately, this one was stolen in Malaysia.... Stupid me left my bag in a car... You can guess what happened....


この三つ折り財布は香港で旅行の時ように買いました。旅行中はあんまり大きなお財布持ち歩きたくないからね。個人的にはお札を折るのがいやで長財布が大好きだったんだけど、このお財布を実際に使ってから心がわりしました笑 長財布の時はお財布のためだけに大き目の鞄を持ち歩かなきゃだったんだけど、このお財布だったらそんなことしなくていい!そして、この色!かわいいけどちょっとエレガント!
・・・・またもやかわいそうなことにこのお財布はマレーシアで盗まれてしまいました。馬鹿な私は車の中に鞄をおきっぱなしにしていたの。

I really wanted to buy the exact same one again but in Japan it was sold out. Even though I do know I love Prada, I feel like my future Prada wallet would be stolen again. I started to look other brands wallets. It seems like now the trend is long wallets. Not many types for tri-fold wallets. 

全く同じものを日本で買おうと思ったんだけど、売り切れみたい。私の一番お気に入りのブランドはプラダなんだけど、またプラダのお財布だと盗まれそうだから心機一転違うブランドのお財布もみはじめたんだけど、最近は長財布が流行みたいだね。そんなにたくさん三つ折りの財布は売ってなかった~

Then I met this cutie one.


I know! This one is not a tri-fold one but I just fallen love with this! I'm still looking for my ideal tri-fold wallet but now I decided to used this one :) Moreover, I kinda hurried to buy my wallet at that time because in Japan tax rose in April... 

三つ折りの財布じゃないってことはわかってるんだけど、ただ一目ぼれしちゃったの!三つ折りの財布はまだ探してるんだけど、とりあえず今のところはこれを使おうと思って!4月に増税だったからちょっと急いでかっちゃった笑

Anyway this is my wallet story! I really like my gucci one right now.
Hope you like this post X

私のお財布の歴史はこんな感じかな~とりあえず、いまこのグッチのお財布はめっちゃ気に入ってる!
この投稿きにいってもらえるといいな~ばいばい!


 p.s. I do know my English is not perfect but I think posting English is really good for only me to keep up my English. If any of you notice some stupid mistakes, please let me know! Also I post in Japanese followed by English so that more people understand my blog... To be honest, I feel a bit wired to post in two languages.... well yeah I'll continue this!

No comments:

Post a Comment